Archiv: Kultura | Výtvarné umění


Rozšířit protikomunistický oděvní sortiment chtějí organizátoři kampaně Trikem proti komunismu. V akci Listopadový trikopad se chystají oslovit novou nabídkou zájemce o netradiční design. Pro novou kolekci připravili více než 150 návrhů. "Triko je jedním z nejrozšířenějších oděvů a představuje obrovskou reklamní plochu. Noste trika do zaměstnání, na úřady a veřejná místa! Dejte svým trikem jasně najevo svůj názor," vyzývají organizátoři kampaně, jejichž cílem je potlačit popularitu komunistů v Česku.

Designéři a grafici, kteří nesouhlasí s podporou, jakou získávají v Česku komunisté, zahájili letos v květnu protikomunistickou kampaň výrobou triček. Na negativní důsledky totalitního režimu upozorňují potiskem s protikomunistickým obsahem, které je možné objednat prostřednictvím internetu. "Udělejte si vánočního strýčka! Rozdávejte pod stromeček trička," uvádí ve své výzvě k nákupu protikomunistické symboliky. "Zatím se vyráběla a prodávala jen omezená kolekce vítězných návrhů. Dosud se prodalo přes 4000 kusů triček a zájem veřejnosti neklesá," sdělil ČTK jeden z organizátorů akce Ondřej Matyáš.

Kampaň Trikem proti komunismu je podle organizátorů nenásilná výtvarná akce, která upozorňuje na nebezpečnost komunistické ideologie. Mají za to, že společnost příliš rychle zapomíná ničivé dopady 40 let vlády komunistického režimu a chtějí tak připomenout hrůzy totalitní zvůle. Svou produkci autoři představili také v Rakousku, kde také rostou preference komunistů. V Českém centru ve Vídni předváděli některé modely bývalí disidenti.