Zhruba třicet diváků v sobotu přišlo do pražského multikina Palace
Cinemas Nový Smíchov, kde se uskutečnila předpremiéra filmu Český sen,
dokumentujícího reklamní kampaň na neexistující stejnojmenný
hypermarket. Snímek se v sobotu promítal také v multikině v pražských
Letňanech. Tam přišlo diváků ještě méně, přestože na promítání měli
vstup zdarma. Sobotní dvě předpremiéry věnovali tvůrci filmu, studenti
dokumentaristiky na pražské filmové fakultě Vít Klusák a Filip Remunda
podvedeným zákazníkům fiktivního hypermarketu. "Je to první krok na
cestě k usmíření," řekl návštěvníkům před projekcí v Letňanech Klusák,
který jim nabídl besedu s výměnou názorů po skončení promítání.
Loni koncem května se u obří filmové kulisy hypermarketu o rozměrech
deset krát sto metrů v Letňanech nechalo napálit 4280 koupěchtivých
zákazníků, které nalákaly avizované nízké ceny zboží. Tvůrci snímku s
reklamní agenturou připravili kampaň k otevření nového obchodního domu.
Zahrnula televizní i rozhlasové spoty, plakáty, letáky, inzerci v tisku
a internetovou stránku nového hypermarketu a obsadila 400 pražských
reklamních ploch. "Pravděpodobně málokdo půjde na projekci pro
podvedené, protože tím říká, já jsem podvedený," řekl v sobotu ČTK
Klusák, který očekává, že zákazníci Českého snu se "poschovávají" mezi
běžnými diváky, až film přijde příští týden do distribuce. Promítání v
kinech však podle tvůrců může být ohroženo, protože jeho stažení z
distribuční sítě chce pomocí soudního rozhodnutí dosáhnout jedna z
reklamních firem, které se na vzniku podílely. Podle Remundy se jejich
bývalým spolupracovníkům nelíbí některé scény, v nichž sami vystupují.
"Domnívají se, že ty scény jim nedělají dobrou reklamu," dodal Remunda.