Zprávy | Z archivu rubriky


Mladoboleslavská Škoda Auto by mohla v Číně vyrábět nejméně 50.000 octavií ročně. Pokud si čínská ekonomika udrží svůj růst, mohlo by to být o hodně více, řekl v rozhovoru pro ČTK generální ředitel německé automobilky Volkswagen Bernd Pischetsrieder. Výroba by měla začít v příštím roce. "Nevím přesně, jaká budou konkrétní čísla. Myslím, že podmínkou pro uvedení takového auta do Číny je výroba nejméně 50.000 aut ročně. Je tu však možnost, že by to ve skutečnosti mohlo být o hodně více," řekl Pischetsrieder. První automobily by mohly opustit výrobní halu na sklonku příštího roku, ale možná již o několik měsíců dříve. "Termín příští rok je z jednoduchého důvodu, že nejdříve potřebujeme zvýšit kapacitu," řekl a dodal, že přesné datum ještě není rozhodnuto a automobilka o všem diskutuje s kolegy z Číny.

Volkswagen počítá, že bude využívat převážně místní odborníky i zaměstnance. Chce je nejdříve zaškolit v evropských pobočkách a poté vyslat do rozšířených čínských závodů. "Například v Ingolstadtu nyní pracuje přibližně 60 až 70 zaměstnanců z Číny," uvedl. Počet všech automobilů prodaných na čínském trhu by podle Pischetsriedera mohl do pěti až šesti let vylétnout z letošních 2,5 milionu na šest milionů ročně. VW předpokládá, že největší růst by měl být právě v oblasti, do které patří i Octavia, tedy relativně velkých, ale cenově dostupných aut. Šéf VW připomněl, že škodovky se již do Číny dovážejí. V loňském roce to bylo 2100 aut. Počet je omezen kvótami, které stanovuje pekingská administrativa. V Číně se loni prodaly dva miliony aut a pouze 100.000 jich bylo z dovozu. Čínská vláda už oznámila, že kvóty příští rok zruší, aby vyhověla požadavkům Světové obchodní organizace.