Zprávy | Z archivu rubriky


Předseda poslaneckého klubu ODS Vlastimil Tlustý tvrdí, že nedělní reportáž České televize o firmě, kde pracuje jeho manželka, byla lživá. Podle mluvčího televize Martina Krafla si však ČT za odvysílaným materiálem stojí. Vladimír Tlustý uvedl, že jeho žena, firma JMTCZ i majitel této společnosti se "pomluvám a lžím" hodlají bránit "všemi dostupnými právními prostředky" a jejich kroky se budou týkat ČT i autora reportáže Jiřího Hynka. Na dotaz novinářů pak dodal, že těmito kroky míní žaloby. Zatím prý zvažuje, zda ji podá i on. Původ majetku společnosti JMTCZ, v jejímž představenstvu je Tlustého manželka, je však podle ČT nejasný. Z dokladů, které firma uložila u obchodního soudu, vyplývá, že v letech 2000 a 2001 investovala zhruba 15 milionů korun. Za peníze nakoupila tři domy v Rakovníku a ve Slaném. Z účetnictví firmy ale není jasné, kde peníze na nákup nemovitostí vzala, uvedla veřejnoprávní televize. Tlustý v pondělí zveřejnil účetní doklady, které podle něj prokazují, že JMTCZ nemovitost v hodnotě 11,8 milionu korun nezakoupila, ale že ji tato firma získala vkladem akcionáře. Tím podle něj není nikdo z jeho rodinných příslušníků, ani on osobně. "Jakékoli spekulace o původu peněz použitých k údajnému nákupu proto považujeme za záměrné nepravdy, neboť pro tuto transakci nebyly vůbec žádné peněžní prostředky společnosti použity," uvedl Tlustý.