Zprávy | Z archivu rubriky


Společnost Kapsch by mohla zahájit zkrácený pilotní provoz výběru elektronického mýtného pro kamiony příští týden. Musí ale dodat veškeré chybějící dokumenty a žádosti a zavázat se k převzetí rizik ze zkráceného testování mýtného systému. Řekl to vrchní ředitel sekce infrastruktury ministerstva dopravy Jiří Hodač. Ministerstvo podle něj není ochotno akceptovat stavbu, která vykazuje právní vady. Doplnil, že v současnosti již nelze vydat dálniční známky, které by v případě pozdějšího spuštění systému provoz kamionů zpoplatnily. Kapsch již deklaroval, že je na pilotní provoz technicky připraven. Podle vyjádření ředitele Kapsch ČR Karla Feixe firma dokáže přistoupit na zkrácení pilotního projektu. Pokud bude možné tuto část spustit do 8. prosince, bude podle něj systém od 1. ledna fungovat. Podle smlouvy se státem měl Kapsch spustit pilotní provoz mýtného systému 1. prosince. Ministerstvo dopravy však testování nepovolilo. Největším problémem je podle úřadu to, že Kapsch postavil mýtné brány jinde, než měl povolení. Firma také nedodala dokumenty prokazující bezchybnou činnost systému a žádosti o umístění dieselových agregátů jako náhradního zdroje napájení mýtných bran. Mýtné by měly od 1. ledna 2007 platit kamiony nad 12 tun na dálnicích a rychlostních komunikacích. Druhá fáze počítá se zavedením mýta na 1198 km vybraných silnic 1. třídy do poloviny příštího roku.