Češi loni utratili za krmivo a hygienické potřeby pro domácí
mazlíčky 5,5 miliardy korun. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK.
Téměř stejnou částku domácnosti přitom podle odhadů nechaly v
obchodech i za chovatelské potřeby. Krmivo pro psy a kočky loni kupovala
více než polovina českých domácností, v průměru za ně rodiny
utratily více než 2000 korun. Podle aktuální studie INCOMA Shopping
Monitor 2013 jsou nejoblíbenějším nákupním místem pro krmivo
hypermarkety. V nich za potravu pro domácí mazlíčky utrácí 46 procent
domácností, které tento sortiment nakupují. S odstupem následují
specializované prodejny včetně internetových (18 procent domácností),
diskonty, supermarkety a menší samoobsluhy. Jednoho nebo více domácích
mazlíčků, z nichž nejpopulárnější jsou psi či kočky, vlastní v
České republice téměř každá druhá domácnost.