Tisíce lidí s růžovými balónky a tričky se v Praze zúčastnily
pochodu proti rakovině prsu. Smyslem růžového průvodu je podpořit
ženy, které bojují s rakovinou prsu, a zvýšit povědomí veřejnosti o
možnostech prevence. Během 18 let, kdy se pochod koná, se na boj proti
nemoci získalo více než 110 milionů korun, řekla novinářům Alena
Pytlíčková ze společnosti Avon, která akci organizuje. Účastníci
pochodu se sešli na Staroměstském náměstí, odkud přesně v poledne
vyšli na přibližně tříkilometrovou trasu.
Vstupenkou na koncert a doprovodný program bylo tradičně tričko.
Návrhářka Klára Nademlýnská pro letošní ročník připravila
růžovou variantu pro ženy a šedivou pro muže, k dostání byla také
dětská verze. Ve stáncích na startu i v cíli se prodávaly také
náramky, růžové víno, dětské batůžky, čelenky nebo kosmetické
taštičky. Výtěžek z prodeje jde na prevenci rakoviny prsu, projekty
pro pacientky nebo vyhodnocování screeningových dat.