Propojit organizace, které Českou republiku zastupují a propagují v
zahraničí, dostala za úkol od premiéra Andreje Babiše (ANO)
ministerstva průmyslu a obchodu, zahraničí a pro místní rozvoj.
Premiér a ministryně průmyslu Marta Nováková (ANO) to řekli na
tiskové konferenci po otevření Exportního domu na Mezinárodním
strojírenském veletrhu v Brně. "Vytvořili jsme spoustu organizací
jako Czech Tourism, Czech Trade, Czech Invest, EGAP (Exportní garanční a
pojišťovací společnost) i Česká exportní banka. Ale nemají
společnou koncepci. Jejich integrací by mohla vzniknout úspora 130
milionů korun," řekl Babiš novinářům s tím, že je třeba
definovat exportní strategii Česka a snížit závislost exportu na
vývozu do Evropské unie.
60. ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu připomíná 100 let
československého průmyslu. Na výstavě se představí 100 slavných
českých a slovenských průmyslových výrobků od roku 1918. Jde
například o vůz Tatra T87 cestovatelů Jiřího Hanzelky a Miroslava
Zikmunda. Dále třeba o tryskový stav, lehký kulomet vzor 26, hodinky
Prim, miliontý motocykl Jawa, traktor Zetor Crystal, jízdní kolo Favorit
nebo moped Babetta. K vidění bude také rychlíkový motorový vůz s
aerodynamickou skříní s názvem Stříbrný šíp, který vznikl v
jediném exempláři na přelomu let 1938 a 1939 v ČKD. Během veletrhů
také vytvoří robot více než dvoumetrovou sochu prezidenta T. G.
Masaryka.