Za pět let bude sdílení aut v Česku využívat kolem 2,5 procenta
tuzemské populace. Budou přitom jezdit buď auty jiných soukromých
uživatelů a nebo využívat nabídku carsharingových firem s vlastním
vozovým parkem. Vyplývá to ze studie analytické firmy KPMG. V Česku
působí několik velkých carsharingových firem a další přibývají.
Sdílení aut podle studie nahrává to, že lidé již tolik nepotřebují
disponovat svým vlastním autem. "Doby, kdy bylo auto důkazem
nějakého společenského postavení a prestiže, jsou pryč. Lidé se
chovají čím dál ekonomičtěji a mobilitu začínají vnímat jako
službu, kterou si platí tehdy, když ji potřebují," uvedl Jan
Charouz z firmy HoppyGo, která zprostředkovává sdílení soukromých
aut mezi lidmi.
V České republice pociťuje emoční pouto k automobilu dle KPMG zhruba
stejné procento lidí, jako je tomu v Rakousku, Německu a Francii. Zhruba
40 procent Čechů k automobilu žádnou citovou vazbu necítí a 60
procent lidí by bylo ochotných své auto za peníze sdílet s ostatními.